Att se fram emot att få barn!

Som jag berättade innan  kan en dag vara både bra och dålig på samma gång?

En sådan dag var det den 6 november 1992. Då födde jag mitt första barn vid 31 års ålder, och dagen efter fick jag en hjärnblödning eller som det kallas i hela världen en Stroke!! Att just jag en frisk tjej  i sina bästa år fick denna ´sjukdom´är en lång historia, jag håller på med en bok sedan några år tillbaka men, det vill sig inte riktigt med skrivandet, just därför att jag är så nogrann i mitt berättande att den boken redan efter några kapitell är så tjock och full med termer att ingen skulle orka läsa den?  
Men här kan jag försöka mig på en mindre   version. 
 Jag var en väldigt aktiv och jobbade som butikschef i en rör och badrumsbutik VVS.  Jag blev gravid och fick högt blodtyryck, Varje gång jag kom till B VC för kontroll var mitt blodttyck för  högt och barnmorskan sa då att jag skulle vila 15 minuter för att sedan ta om blodtrycket, vilket jag  också gjorde,   När jag återgick till arbetet steg ju tycket igen noch på den vägen var det under hela graviditeten. Jag fick även graviditetsdiabetes och tvingades gå på en  diet med lite socker  vilket gjorde att jag endast gick upp 5.7 kg vilket var en jäkla tur med tanke på vad som sedan följde.! Jag var livrädd för förlossningen och det visste en tjej som jobbade som barnmorsekstuderande på B.V.C  Och hon lånade mig en massa litratur skriven av en proffessor/ läkare ifrån Skåne där ALLT om förlossningar stod   eller hur en förlossning går till i princip med  div smärtlindringar mm. mm. jAG BLEV JU KLART INTE MINDRE RÄDD! Men visste nu vad som komma skulle på ett annat sätt än tidigare.
Barnmorskan på BVC nämde väl vid något tillfälle att om man hade högt blodtryck undergraviditet kunde man få havade skapsförgiftning! Ochatt jag  kanske behövde ta det lite lugnt! Och jag var ingen tjej som tog det lugnt utan mitt liv har alltid gått i 120 med både jobb och vänner, resor och att alltid vara den som fixade allt!! Vad kunde hända mig???Jag hade alltid haft huvudvärk eller nackvärk.Så jag var van vid värk och  även min omgivning runt mig! Därför på min 31 årsdag den 2 november tänkte man inte på att huvudvärken kunde vara något annat än vad som varit tidigare.  Allt i vår lägenhet var nu i ordning eget nyrenoverat rum till babyn ny fin snickrad vagga vi fått från mamma och allt var på sin plats. Nu kan du komma lilla barn, och du kommer att få det så bra!!
Den  3 November arbetade jag som vanligt och påbörjade då mitt överlämnande av allt i butiken och hur den skulle skötas när jag nu skulle vara mammaledig,  På kvällen gick vattnet, och vi åkte upp till Sjukhuset, Det var kallt och snö ute minns jag! Och jag tryckte på knappen och sa till högtalaren i dörren! hej jag heter Gith Hansbäck och jag ska föda barn här nu.......


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Du är verkligen duktig på att berätta och skriva, nu väntar jag på fortsättningen.

Tänk vad som kan hända under en förlossning, hade man vetat det innan hade man nog (iaf jag) inte vågat bli gravid. Jag hade ju en liknande förlossning som din som du vet 1993, men den slutade på ett annat sett. Ingen Stroke men katastrof snitt och andra grejer.../Kram vännen

http://madredetres.blogg.se/category/forlossningar.html

2011-02-19 @ 11:29:45
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag har skrivit om dig i min blogg och länkat hit. Hojta till om du vill att jag tar bort det. /Kram vännen

2011-02-20 @ 10:45:36
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj...vilken berättelse.

Du har varit med om ett och annat,ser jag.

Hittade hit via Marie-Louise blogg.

Ha en toppen dag!

Kram!

2011-02-20 @ 10:56:03
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Även jag hittade hit via Marie Louise,

och jag kommer absolut att återvända!

Väntar med spänning på vad som hände sedan.

(lägger in dig på Bloglovin så jag inte

missar något)



Ha en skön avslutning på helgen//Kram

2011-02-20 @ 13:53:56
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0